Header image

In september 1961 heb ik mijn 1e motor gekocht een Adler MB250.

Inmiddels is dit uitgegroeid tot een familie, waarin 3 generaties motorrijden!!!

 
 
 

Onze Suzuki T20 had een kapotte versnellingsbak. Het tandwiel van de 5e versnelling was gestript. In die tijd 1966 betekende dat zelf repareren op zolder!

Op deze pagina een aantal foto's van onze tweecylinder Suzuki T20, 250 cc tweetakt. Dit was een bijzonder fraaie motor en voor die tijd snel.

Helaas hebben wij deze motor maar kort gehad. In de praktijk bleek hij te klein voor ons.

De versnellingsbak reparatie was waarschijnlijk het gevolg van overbelasting. Te weten twee volwassenen met ons dochtertje tussen ons in.

====================================================================

On this page a couple of photos from our twincylinder Suzuki T20, 250 cc twostroke. This motorcycle was very beautiful and fast.

Regrettable to say is that we owned this motorcycle for a very short period. In reality it was too small for us.

The repair of the gearbox was probably caused by overloading it. We sat on it with two grownups and our little daughter in between.

====================================================================

De foto's (behalve de eerste) zijn gemaakt op de zolder van onze eerste etagewoning, een 2e etage (met 2 over een trap) in de Daquerrestraat te Den Haag.

Foto 1 boven: Onze Suzuki T20 uit 1966, zoals is te zien, een, voor die tijd, bijzonder mooi gestileerde motor.

Foto 2 boven: Zal ik er nu wel of niet aan beginnen??!!

Foto 3 boven: Uiteindelijk toch maar begonnen. Gelukkig bleek na afloop dat de motor weer liep als een zonnetje!!!.


Op de foto's het verloop van de demontage werkzaamheden, gedaan door mijzelf met hulp van mijn jongere broer Martin.
 

 
          Foto's en Webdesign: Bert Berkepeis (laatst bijgewerkt 27-2-2015)